مهر و موم یک نمایشگاه خودرو و یک بنگاه املاک در مشهد حضور ۲۶۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه گل و گیاه مشهد بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال انجام می‌شود تاریخ شروع معاملات نات کوین + لیست صرافی ها اطلاعیه اتاق اصناف مشهد برای واحد‌های صنفی مشهد | الزام واحدهای صنفی به دریافت شناسه یکتا دو مشکل عمده در حوزه منابع آبی خراسان‌رضوی | مجوز‌هایی از جنس برداشت بیشترازظرفیت آبخوان‌ها جزئیات مبلغ و اقساط وام ودیعه‌مسکن اعلام شد | اقساط و سود وام ودیعه چقدر است؟  وام۶۰۰ میلیون تومانی برای ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + جزئیات جدال بورس با نرخ بهره | گزارش بازار سهام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرفروش‌ترین موبایل‌های امروز کدامند؟ + جدول (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اصلاح قیمت تخم مرغ ضروری است حباب ربع سکه رکورد زد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس بانک مرکزی برای بررسی انتشار اطلاعات مالی مصاف ۵۵ کشور مقصد زعفران ایرانی برقراری پرواز‌های مشهد - ایلام بعد از یکسال امروز، امکان ثبت قرارداد‌های مسکونی در سامانه خودنویس مقدور نیست (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان برای خرید لاستیک خودرو «کد پیش‌ثبت‌نام» را اخذ کنند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان سهام عدالت مراجعه حضوری نکنند!  نمایشگاه گل‌وگیاه مشهد از دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز به کار می‌کند رقم نجومی اجاره بها در احمدآباد مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چه کسانی می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند؟ + جزئیات قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بازار طلای مشهد امروز باز است؟ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) روش دریافت سود سهام عدالت متوفیان | همه را یک‌جا دریافت کنید آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | سقوط بیت‌کوین و اتریوم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشکل زمین دانش بنیان‌های مشهد حل می‌شود

  • کد خبر: ۱۰۴۶۰۴
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
مشکل زمین دانش بنیان‌های مشهد حل می‌شود
رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی: انجمن صنایع دانش بنیان با انجام مکاتباتی با شورای گفت وگوی استان، درخواست کرده است زمین به واحد‌های دانش بنیان برای استقرار داده شود. در بررسی‌هایی که انجام دادیم، مشخص شده است که شهرک صنعتی توس و همچنین شهرک ماشین افزار قابلیت واگذاری زمین به واحد‌های دانش بنیان را دارند.

محسن موسوی زاده | شهرآرانیوز؛ در اطراف مشهد زمین کافی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد. همین مسئله به معضلی جدی برای توسعه این صنایع در شهر تبدیل شده است. توسعه شهرک صنعتی توس و ماشین سازی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان از سال۹۱ مصوبه هیئت وزیران را دارد، اما به دلایل مختلف اجرا نشده است. ضرورت آسان سازی فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در راستای تحقق «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» سبب شده است که دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی به این مسئله ورود پیدا کند و درصدد حل مشکل فعالان دانش بنیان بربیاید.

رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا، درباره مشکل کمبود زمین واحد‌های دانش بنیان در مشهد گفت: انجمن صنایع دانش بنیان با انجام مکاتباتی با شورای گفت وگوی استان، درخواست کرده است زمین به واحد‌های دانش بنیان برای استقرار داده شود. در بررسی‌هایی که انجام دادیم، مشخص شده است که شهرک صنعتی توس و همچنین شهرک ماشین افزار قابلیت واگذاری زمین به واحد‌های دانش بنیان را دارند. باتوجه به مصوبه دولت در سال ۹۱ مبنی بر واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان، این ظرفیت قانونی وجود دارد که به درخواست آن‌ها پاسخ داده شود. تنها مسئله‌ای که وجود دارد، اقدام لازم برای اجرایی کردن این مصوبه است. بر این اساس مقرر شده است این مسئله در شورای گفت وگوی استان مطرح شود تا بتوانیم زمین موردنیاز این واحد‌ها را تامین کنیم.

علی اکبر لبافی درباره استقرار شرکت‌های دانش بنیان در مشهد هم گفت: مقرر شده است نهاد‌های دولتی با واگذاری زمین‌ها یا ساختمان‌های خود که بلااستفاده هستند، بستر لازم برای تامین زمین شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کنند. برخی نهاد‌های دولتی نیز پای کار آمده اند و بخشی از ساختمان‌های خود را به این شرکت‌ها داده اند. یکی دیگر از روزنه‌های امیدی که وجود دارد، پای کار آمدن آستان قدس رضوی است. این نهاد هم اعلام آمادگی کرده است که برای اعطای زمین به شرکت‌های دانش بنیان کمک‌های لازم را می‌کند.

لبافی، بررسی معافیت مالیاتی واحد‌های تولیدی تعاونی را یکی دیگر از دستورکار‌های دبیرخانه شورای گفتگو اعلام کرد و گفت: در راستای سیاست‌های حمایت از تولید، نرخ مالیات موضوع ماده۱۰۵ قانون مالیات‌های مستقیم اشخاص حقوقی دارای پروانه بهره برداری از وزارتخانه‌های مربوط در فعالیت‌های تولیدی، معادل ۵ درصد کاهش یافته است. شرکت‌های تعاونی تولیدی درخواست کرده اند که مشمول این قانون شوند.

مقرر شده است این مسئله در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شود. وی با بیان اینکه براساس بخشنامه سازمان ملی استاندارد، شرکت‌های بازرسی انرژی خارج از هر استان باید فرآیند نظارت بر انرژی واحد‌های تولیدی را پشت سر بگذارند، گفت: این مسئله سبب افزایش هزینه تولیدکنندگان شده است. بر این اساس پیگیر هستیم تا این مشکل برطرف و امکان بازرسی شرکت‌های داخل هر استان فراهم شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->